Magy Media logo in blackMagy Media logo in white
69.6° N, 18.9° E
Tromsø, Norway
Follow
Facebook
/
INSTAGRAM
9.12.2021

Slik solgte vi 80 boliger på åtte måneder i Bodø

Boligprosjektet Jensvolldalen er en ny og naturtro bydel i et trygt og godt nabolag like utenfor Bodø sentrum som mange bodøværinger har et forhold til. Det var nettopp det sistnevnte vi tok tak i da vi ble utfordret av den lokale utbyggeren T. Kolstad Eiendom til å bidra med kommunikasjon i forbindelse med salget av Jensvolldalen 3. I løpet av en periode på åtte måneder ble hele 80 boliger i prosjektet solgt gjennom utbyggerens egen salgsavdeling.

– Oppskriften var såre enkel. Prosjektet i seg selv er veldig solid, og det er et godt utgangspunkt. Det vi gjorde var å ta tak i de faktiske forholdene. Rema 1000s «det enkle er ofte det beste» er fortsatt aktuelt – og det ekte er i alle fall det beste. Vi intervjuet ekte mennesker som har et forhold til området og fortalte deres historier, sier kreativ leder i MAGY, Magnus Joki Arild.

• Hvordan har det vært å vokse opp i dette området?

• Hvorfor søker folk tilbake?

• Hva er viktig for folk når de skal etablere seg?

No items found.

– Disse sentrale spørsmålene dannet grunnlaget for vårt arbeid, utdyper Joki Arild, som innrømmer at han selv har latt seg friste til å bli for pompøs i kommunikasjonen i andre boligprosjekter.

– Kampen om oppmerksomhet fra boligkundene er tøff, og i vår søken etter å bli sett har vi, med undertegnede i spissen, flere ganger gått i fellen og brukt for store ord. Ofte kan det virke mot sin hensikt. Prosjekter som er stødige kan framstå som trengende. Det er fort gjort å la seg friste. Det forsøkte vi helt bevisst å unngå med Jensvolldalen, forklarer han.

Utbyggerne har hele veien hatt sterkt fokus på å utvikle attraktive og moderne boliger for folk flest, og har vært med på å realisere boligdrømmen for mange første- og andregangsetablerere.

– Jensvolldalen handler om å realisere boligdrømmen for folk. Da vi fikk spisset kommunikasjonen, opplevde vi at mange mennesker forsto at Jensvolldalen kunne være et prosjekt der nettopp deres drøm kunne bli realisert. Det er vi naturligvis glade for, og tilbakemeldingene fra kjøperne er at de trives i boligene – og det er jo det aller viktigste, sier Daniel Thomassen, salgsansvarlig i T. Kolstad Eiendom.

Jensvolldalen ligger idyllisk til som nærmeste nabo til Bodømarka, med gode skoler, barnehager og øvrig sosial infrastruktur like i nærheten, samtidig som veien inn til det urbane Bodø er kort.

– Nå lanserer vi snart nok et byggetrinn i Jensvolldalen. Det er artig å se bydelen ta form. Nok en gang vil vi fokusere på å gi mennesker en ny start – for noen kanskje deres aller første bolig. Vi har hele 87 leiligheter på mellom 27 og 61 kvadratmeter til salgs, og prisen ligger mellom 1 890 000,- og 4 190 000,-.

Les mer på www.jensvolldalen.no.