Boligprosjektet Jensvolldalen er en ny og naturtro bydel i et trygt og godt nabolag like utenfor Bodø sentrum som mange bodøværinger har et forhold til. Det var nettopp det sistnevnte vi tok tak i da vi ble utfordret av den lokale utbyggeren T. Kolstad Eiendom til å bidra med kommunikasjon i forbindelse med salget av Jensvolldalen 3. I løpet av en periode på åtte måneder ble hele 80 boliger i prosjektet solgt gjennom utbyggerens egen salgsavdeling.
– Oppskriften var såre enkel. Prosjektet i seg selv er veldig solid, og det er et godt utgangspunkt. Det vi gjorde var å ta tak i de faktiske forholdene. Rema 1000s «det enkle er ofte det beste» er fortsatt aktuelt – og det ekte er i alle fall det beste. Vi intervjuet ekte mennesker som har et forhold til området og fortalte deres historier, sier kreativ leder i MAGY, Magnus Joki Arild.
• Hvordan har det vært å vokse opp i dette området?
• Hvorfor søker folk tilbake?
• Hva er viktig for folk når de skal etablere seg?