Vissis nye grafiske profil og webløsning er ansiktet utad på en gjennomgående strategisk merkevarebygging av selskapet som spiller en betydelig rolle i sitt lokalsamfunn.
Da norske nettselskaper måtte bytte navn, var Ymber i Nord-Troms intet unntak. Valget ble «Vissi» – navn som allerede er implementert.
Vissi stammer fra det kvenske ordet for «sikker». Det å være sikker, eller å avspeile sikkerhet, er en viktig verdi for Vissi – noe som igjen viser tillit og kunnskap, det å være miljøvennlig og innovativ. Montørstasjoner er lokalisert i Birtavarre, på Skjervøy og i Kautokeino.
Logoen er av en sans serif, fet type som er geometrisk og stødig og i tråd med selskapets ambisjon om å være en solid og sikker leverandør. Ut over det tydelige valget av font, har bokstavene lett avrundede hjørner for å matche det bevegelige logo-symbolet, som representerer to S-er som flyter i en rask og bølgende bevegelse.
Symbolet representerer selskapets sømløseleveringsløsninger og energi, på samme tid som det gir et hint av et minimalistisk nordlys, som er en stor del av merkevareidentiteten til Vissis geografiske plassering i Nord-Norge.
De blå og grønne fargene i profilen e valgt for å forsterke disse budskapene.